Aktuellt:
 
Tipsa en kompis
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Isodieten ger maximal mättnad och därmed automatisk viktnergång!

 

Inga förbud – men 2 gyllene regler!

Isodieten är till skillnad mot många andra dieter inte uppbyggd kring förbud och måsten utan fokus ligger på att lägga till bra vanor. Att se till att ge kroppen det den behöver och du mår bra av.
Isodieten har två gyllene regler:

1.      Bli aldrig hungrig!
 – inte för att det är farlig, bara osmart. När du är hungrig gör du osmarta val och äter i regel totalt sett mer kalorier. Blir du hungrig när du följer upplägget i isodieten ska du äta mer.

2.      Orka motionera!
– orkar du inte röra på dig och träna som du brukar när du följer upplägget ska du äta mer. Fysisk aktivitet är en av de viktigaste bitarna i en hälsosam livsstil och en grundläggande faktor för att kroppen ska fungera optimalt. En kosthållning som innebär att du inte orkar träna kan omöjligt anses hälsosam.
Det handlar om lågkolhydratkost med hög kvalité, kolhydrater med lågt GI, bästa tänkbara fettkällor, näringstätt och energifattigt, regelbundet matintag, inga tillsatser, rena och naturliga råvaror.


Ett helhetstänk helt enkelt.
Iso - betyder "lika" på grekiska och syftar till att kalorierna är jämt fördelade mellan kolhydrater, fett och protein.
Diet - betyder "kosthållning" - inte bantning.
Isodieten är framtagen av näringsfysiologerna Kristina Andersson, Martin Brunnberg och Fredrik Paulún. Utgångspunkt var att skapa den optimala dieten.
Kraven som ställdes när man komponerade maten var att:
• skydda mot välfärdssjukdomar
• ge all den näring (vitaminer, mineraler etc.) som kroppen behöver
• effektiv viktminskning (för den som behöver)
• användarvänligt – det ska funka i vardagen och passa "alla"
• lindra vanliga besvär som magbesvär, huvudvärk och ledvärk.

Isodieten i praktiken
Helt konkret innebär isodieten att man äter välbalanserade måltider 5 gånger om dagen.
Måltiderna är baserade på rena råvaror, utan tillsatser eller onödiga ingredienser, så som kött, fisk, fågel, ägg, naturliga mejeriprodukter, grönsaker, frukt, bär, rotfrukter, ris, quinoa, baljväxter, nötter, frön, olja, avokado, kryddor, örter etc. etc.
Det stora matintaget sker tidigt på dagen för att ge de bästa förutsättningarna för att slippa det förrädiska kvällssuget och hålla ork, energi, prestation och humör på topp under dagen


Du är välkommen att höra av dig till: info@ellenskost.se


Pris för 5 träffar inkl. 2 träningstillfällen med recept och coachning 1699:- (5-10 personer grupp)
Pris för 4 träffar inkl. Boken Isodieten på egenhand enskild konsultation: 2300.-
Uppföljning under 8 veckor 899,-


Datum för träffar under hösten:

Tisdagar:12/9,19/9, 3/10,17/10,7/11 kl.18.30-20.00

Lördagar: 16/9, 23/9, 7/10, 21/10, 11/11 kl.11.00-12.30

Motionspass 20/9 och 25/9

 


 

 

 

 

 

 

 
 

Ellens Kost och Hälsa | Ellen Ljungberg | info@ellenskost.se | 0706-816636 produktion: xit ab / www.energibalans.nu